Monday, February 20, 2012

Update, Kad, Dress!

Assalam, 

Lama x update kn pasal preparation for our big day. 

Sebenarnya dok sibuk buat orang punya hantaran, bunga tangan, beg goodies dsb. nk tgk hasilnya? nantila after their event okay. Kalau tak nanti x surprise la...

Semua tuh aku x amek upah pon just buat sebab di antara orang2x yg aku sayang. Yela byk benda depa nk pikiaq. so aku x mau depa pening kepala pikiaq benda remeh temeh. aku bleh tlg buat. So, bila dah tlg x dak kaitan dengan profit yea... i'm happy doing it.. :)

So, nie antara aku dah buat:

1. Dah settle pasal kad kahwin RM0.69/kad, buat 1000pcs share sorang 500pcs. Sebab buat dua belah pihak kena tambah lagi RM40. Nie aku amek kat ataih Giant, Penang. Senang kn? Design hampa kena tunggu la... x surprise nanti... Alamak luper lagi nk buat map nie... mesti kena bebel satg. tulis belog ada masa... hish malas nya... 

2. Then dah p measure n sketch dress utk reception. wah, giler semangat sebab just i'm dream about it. Best tak? memang sebijik macam bj aku nk! Cuma muslimah la... Semoga tercapai cita2x aku nk pakai dress... tgk kat My Wedding Dress. Aku suker sgt n selesa masa bincang ngan derang. Aku nie x cerewet kot n suka dengar pendapat orang. Tp i like the idea. Cantik pulak tuh! Hopefully dpt settle before May/June. Bajet??? Can i say it's below RM500 including the chiffon. Giler murah!

3. Dah survey utk bj lelaki. Aku nk dia pakai simple jer. sebab dress aku pon simple. So, dah tanya kakak kat Istana Pengantin depan kompleks bukit jamboi. Dia kata RM200 jer utk sewa bj lelaki. yeay. It's under my budget. So total for my dress+persalinan lelaki below RM800! ^_^

4. Dah jumpa flet utk nk buat gubahan hantaran. memang giler simple la! suker sgt!

Kan aku dah ckp korang boleh ada grand wedding with limit cost kalau korang well-planned! Serius aku mmg puas hati sebab dapat buat semua sendiri. Macam hari eday aku. Memang aku puas hati sgt! 

Aku x mau susahkan family aku. Depa pikiaq pasai makan n kanopi saja. 

Benda kena pikiaq:

1. Bayaq duit kat Photoghaper Sis Honey.
2. Balance duit pelamin. 
3. Balance duit makeup kak Jumie.
4. Balance duit persalinan nikah.
5. Wedding dress. 
6. Complete beli hantaran sejadah, Al-Quran n henpon.

Tue ja buat masa nie. Okay, nk start buat map. 

No comments:

Post a Comment